des del feminisme, l’ecologisme i l’antiracisme

Per una economia cooperativa, social i solidària

CAP ENFORA, CAP ENDINS

Portes enfora, les quatre línies principals d’intervenció, nascudes del treball embrionari desenvolupat els darrers anys, se centren en la justícia social i la transició ecològica: seran la lluita contra les desigualtats socials, la lluita contra la precarietat laboral i l’exclusió sindical, la lluita per la necessària transformació ecològica i energètica i la revitalització del món rural. Tots els àmbits de treball queden travessats per unes prioritats fixades que tindran caràcter transversal: antiracisme, feminismes, ecologisme i incorporació de nous agents, habitualment exclosos o desplaçats, a l’Economia Social i Solidària.

Portes endins, la Fundació té també reptes importants: de garantir l’autogestió financera amb una base social sòlida i estable –2020 tindrà una campanya per acollir noves sòcies– a vertebrar un model de governança àgil, dinàmic i útil, amb la implicació de totes les Seccions Territorials de Coop57. A més, la Fundació farà un esforç comunicatiu addicional i començarà a definir l’àmbit de pensament, reflexió i difusió d’alternatives col·lectives a la deriva de l’actual model capitalista, depredador i patriarcal.

Projectes passats

La gota forada la pedra, no per la seva força, sinó per la seva constància

Ovidi

Què estem fent?

Lluita contra les desigualtats i la exclusió social

Les desigualtats socials, en totes les seves dimensions, no paren de créixer, cronificar-se i aguditzar-se, consolidant realitats socials cada cop més injustes i polaritzades en un context de capitalisme neoliberal que precaritza, segrega i exclou. A la Fundación Coop57 treballem per nous estris cooperatius, socials I comunitaris que superin marcs assistencials i pal·liatius i que, amb la participació directa de les persones afectades i de baix cap a dalt, generin projectes emancipatoris i transformadors que situïn les persones i la vida digna al centre.

Lluitar contra la precarietat laboral

La pobresa assalariada, afecta el 16% de les treballadores de Catalunya (575.000 persones), a mès, la vulneració de drets laborals i sindicals bàsics i la devaluació extrema de les condicions de treball hi es present en molts sectors productius. A la Fundación Coop57 treballem per promoure les lluites obreres autònomes i donem suport a lluites laborals de col·lectius precaritzats activant la complicitat de moviments socials.

Promoure la revitalització del món rural

Davant la crisi evident que viu el món rural –entre el despoblament i l’abandonament, entre el desequilibri i l’èxode, entre la deixadesa i l’oblit i l’agudització de les desigualtats centre-perifèriapobresa. La Fundació Coop57 considera un eix neuràlgic de treball el futur del medi rural, de l’alimentació i de l’agricultura, sota els criteris de la sobirania alimentària, l’economia cooperativa, la justícia ambiental, els drets socials i la defensa de la biodiversitat.

Impulsar la transició energètica

En un context d’extralimitació ecològica, de col·lapse energètic i de l’esgotament dels combustibles fossibles –peak oil. La transició energètica –de com es faci i qui la faci en dependrà el resultat– esdevé factor clau de present i de future. Des de la Fundació Coop 57 volem treballar per garantir un món habitable, vivible i sostenible des de la premisa clau que som ecodepenents i som interdepenents.