Som Coop57. Més Coop57 encara.

La Fundació, però, va néixer l’any 2014 després d’un llarg i fèrtil debat en el si de Coop57 sobre la seva necessitat, operativitat i viabilitat, atès el caràcter privatiu de tota fundació però atenent també a les limitacions que tenia la cooperativa per donar resposta a noves necessitats socials i financeres de l’economia social i solidària.

Cercar nous estris per a noves necessitats: aquesta és la base de la filosofia cooperativa de Coop57.

Poder arribar on no arribàvem com a cooperativa, des d’una fundació nascuda com a estri paral·lel, complementari i addicional a la tasca de Coop57. Des de la mateixa intersecció –cooperativisme, finances ètiques, economia social– i des d’exactament els mateixos objectius: la transformació social, el foment del fet cooperatiu i la incorporació de nous protagonismes a l’economia social i solidària. Des d’una perspectiva nítidament postcapitalista, feminista, ecologista i antiracista. Per donar respostes a les urgències i emergències del món dels nostres dies, la Fundació també vol anticipar-se als reptes de futur, detectar buits no coberts i innovar en l’horitzó de la plena democràcia política, social i econòmica