Món Pagès, Terra Cooperativa, és un projecte que ha estat portat a terme conjuntament entre la Fundació Coop57, amb l’Arada, , l’Escola de Pastors, Raiels, L’Aresta, Tres Cadires i Idària, l qual va ser finançat pel Programa de foment del cooperativisme de la Federació de Cooperatives de Treball de Catalunya.

Al llarg del 2021 hem estat treballant en fer una comparativa dels diferents ecosistemes agroecològics locals del territori català.

El projecte s’ha plantejat:

1. Radiografiar de manera general la naturalesa i l’estat de l’entramat social vinculat a l’Ae/ESS a 5 zones de Catalunya.
  2. Identificar els principals reptes per millorar les aproximacions de l’agroecologia i l’economia social i solidària (ESS).
  3. Recollir i compartir propostes de millora per fer-hi i visibilitzar pràctiques significatives.

Coma Fundació Coop57, estem convençudes que aquest projecte ens portarà a aprofundir en la reflexió necessària al voltant de la Promoció de la revitalització del món rural, com a línia estratègica i del paper que tenen les entitats de finances ètiques i solidàries.

Un cop finalitzada la fase de diagnosi col·lectiva, en la que han participat més de seixanta entitats arreu del territori, ens plau compartir amb el teixit de l’ESS els resultats d’aquest projecte.

A l’informe podreu trobar informació rellevant de la naturalesa i l’estat de l’entramat social vinculat a l’agroecologia i l’ESS. També hem fet un recull de propostes de millora que incideixen en la viabilitat social i econòmica de les iniciatives agroecològiques en el marc de l’ESS i hem detectat algunes pràctiques significatives i replicables.

Podeu consultar els informes en aquests enllaços:

1