La Fundació Coop57 va néixer l’any 2014, fruit d’un llarg debat col·lectiu, com a estri social complementari de la tasca desplegada per la cooperativa. Veia la llum per cobrir buits i per poder arribar a aquells àmbits on la tasca ordinària de Coop57 no podia arribar. 2019 ha estat un any de revisió i anàlisi del treball realitzat i d’una proposta de reimpuls que ja ha començat a caminar.

Grup de Treball: un any de debat i reflexió

Impulsat pel Consell Rector de Coop57, el gener de 2019 es va constituir un grup de treball integrat per membres de totes les seccions territorials que va elaborar una proposta de rellançamnt i va elevar les conclusions a l’Assemblea General, que les va aprovar i ratificar. El passat novembre el Consell Rector va aprovar el Pla de Treball per a l’any 2020, que inclou una campanya de captació de recursos, d’enxarxament territorial i d’autogestió financera. I la companya Maritza Buitrago s’ha incorporat com a coordinadora de la Fundació.

Cap enfora, cap endins

Portes enfora, les quatre línies principals d’intervenció, nascudes del treball embrionari realitzat els darrers anys, es centren en la justícia social i la transició ecològica: seran la lluita contra les desigualtats socials, la lluita contra la precarietat laboral i l’exclusió sindical, la lluita per la necessària transformació ecològica i energètica l i la revitalització del món rural. Tots els àmbits de treball queden travessats per unes prioritats fixades que tindran caràcter transversal: antiracisme, feminisme, ecologisme i incorporació de nous actors, habitualment exclosos o desplaçats, a l’Economia Social i Solidària.

Portes endins, la Fundació té també reptes importants: de garantir l’autogestió financera amb una base social sòlida i estable –2020 tindrà una campanya per acollir nous socis i sòcies– a vertebrar un model de governança àgil, dinàmic i útil, amb la implicació de totes les seccions territorials. A més, la Fundació realitzarà un esforç comunicatiu addicional i començarà a definir l’àmbit de pensament, reflexió i difusió d’alternatives col·lectives a la deriva de l’actual model capitalista, depredador i patriarcal.