Customizando és una cooperativa creada el 2016 i està impulsada per la cooperativa Famylias, una cooperativa sòcia de serveis de Coop57 Madrid, que pretén donar visibilitat i posar en valor els diferents models familiars que conviuen avui a la nostra societat. Desde aquesta cooperativa s’impulsa un projecte anomenat Diver-customiza, dirigit a la professionalització de dones en risc d’exclusió i que treballa en el sector del disseny creatiu i la transformació tèxtil artesanal, donant una segona vida a peces de vestir ja en desús. Aquesta capacitació es contempla des de l’adquisició d’aptituds tècniques, l’empoderament personal i de gènere i l’entrenament empresarial sota els criteris i principis de l’economia social i solidària. El projecte incideix tant a Madrid com Andalusia, a la zona d’Almeria. La Fundació Coop57 ha fet una tasca d’assessorament i acompanyament i subvencionarà el 100% de l’cost financer durant els 2 primers anys de vida del préstec concedit a la cooperativa Famylias per a la posada en funcionament del projecte Divercustomiza. Des de la Fundació, s’ha considerat oportú donar suport a aquest projecte pel seu alt valor social i mediambiental en el camp de la inserció sociolaboral de dones en risc d’exclusió i en l’àmbit d’un sector especialment controvertit, com és el de la moda i el tèxtil.