La 7a edició es celebrarà el 2024 amb un nou enfocament i funcionament que es definiran durant aquest any.

A les sis edicions que portem del concurs, s’han presentat més d’un centenar de projectes de l’economia social i s’han premiat 37 iniciatives dels àmbits de les Comunitats Energètiques, la Pobresa Energètica i la Transició Energètica de tot l’Estat espanyol.

El Germinador Social va néixer l’any 2016, amb l’objectiu d’estimular la creació de models socials innovadors i promoure nous agents locals per a la transició energètica. Les dues entitats que organitzem el concurs, Som Energia i Fundació Coop57, coincidim en la necessitat d’adaptar-lo a la nova realitat de la transició energètica perquè pugui continuar essent una eina transformadora del sector.

El context energètic actual ha evolucionat molt des que va començar el Germinador Social, i durant el 2023 volem dedicar els esforços a valorar les sis edicions passades, per repensar i actualitzar el sentit del concurs. També es vol replantejar el seu encaix en les línies de treball de les dues entitats que el promouen, i detectar possibles noves vies i necessitats per seguir donant suport a la innovació.

En els pròxims mesos, es durà a terme una avaluació dels diferents nivells d’impacte que ha tingut el Germinador Social. Després de la recollida d’informació, es sistematitzarà i s’iniciarà un procés de reflexió per definir els objectius i l’enfocament de la nova etapa del Germinador Social. Així doncs, el 2023 el Germinador Social no s’atura de portes endins, per arribar al 2024 amb una renovada 7a edició.