Des de la Fundació Coop57 impulsem conjuntament amb un  total de 16 entitats de l’ESS (federacions, fundacions, ateneus cooperatius, xarxes d’economia solidària i projectes cooperatius concrets) un nou fons, el Fons Cooperatiu per a l’Emergència Social i Sanitària, per a donar suport a aquelles iniciatives que s’han articulat ràpidament per donar una resposta a l’emergència social i sanitària i fer efectiva l’extensió de la la solidaritat, el suport mutu i la intercooperació.

Es tracta d’un fons social cooperatiu per recollir, en dues setmanes i a partir de la plataforma de crowfunding Goteo, la quantitat de 60.000 euros, dels quals el 50% els garanteix la Federació de Cooperatives de Treball de Catalunya (FCTC). L’objectiu és finançar 26 iniciatives que aporten solucions directes a l’emergència i requereixen de recursos urgents per a la seva a sostenibilitat i desplegament

Volem visibilitzar la iniciativa col·lectiva per fer front a l’emergència sanitària, també social i econòmica, subratllant que la resposta a la crisi és la solidaritat. I que per un futur vivible cal generalitzar alternatives d’economia cooperativa, social i solidària, que posen al centre a la Vida, a partir de la Democràcia Econòmica, la Justícia Socioambiental i la Salut Col·lectiva.

Tu també hi pots col·laborar, fes la teva donació aquí.

En aquest web  tens més informació, de les entitats impulsores, dels projectes finançats i dels criteris d’autogestió. Posem les cures al centre!

#FonsCooperatiuESS

#UnaAltraEconomia és possible