Ha arrencat la campanya de l’Associació Gusantina, al costat de Coop57 Aragó i la Fundació Coop57, per recollir 15.000 euros i està sent tot un èxit de la solidaritat. Es destinaran a el projecte Mimbres d’aquesta associació, que vincula famílies i joves de barri saragossà de La Madalena a través d’una iniciativa socioeducativa comunitària. El 16 de setembre de l’2021 arrenca la campanya #TejeMimbres, un micromecenatge impulsat per la Fundació Coop57 i Coop57 Aragó, en aliança amb l’Associació Socioeducativa Gusantina. Necessiten recollir 15.000 euros per garantir la continuïtat de el projecte Mimbres aquest any.

Mimbres és un projecte de cures comunitaris que porta 12 anys teixint xarxes al barri de la Madalena (Saragossa). Aquest any el finançament de l’Ajuntament al projecte (que ha de ser corresponsable en aquesta tasca de cohesió social) es redueix un 60% i aquesta retallada dràstica, en un moment pandèmic en què la necessitat augmenta, posa en risc aquesta iniciativa. MIMBRES dóna suport a famílies diverses en un context d’exclusió socioeconòmica, que, davant l’absència de xarxa propera, necessiten una solució per a les cures i atenció de les seves filles i fills mentre busquen una alternativa formativa i laboral. Les «vimeteres», són joves de barri que sostenen aquestes cures, mentre adquireixen eines necessàries per a la seva autonomia, tenint una primera experiència laboral que els enforteix en el repte d’emprendre la seva trajectòria formativa o acadèmica en un context complex.

Gusantina està buscant recursos i solucions per al mitjà i llarg termini, però per a aquest curs escolar necessiten un suport urgent. Esperen rebre el suport i la solidaritat de la ciutadania saragossana i aragonesa. El seu objectiu és aconseguir que aquest cistell de cures comunitaris no es trenqui, tot i el desinterès de l’actual administració municipal.
_____

Informació al web de la campanya