La fundació ha posat les seves forces al servei dels moviments socials i de l’economia social transformadora. Per això, facilitem iniciatives com aquesta.

La Caixa de Resistència BiziHotsa és una caixa creada per col·lectius feministes, associacions de dones, col·lectius antiracistas i anticapitalistes, xarxes de cooperatives d’Euskal Herria (Olatukoop), sindicats i xarxes ciutadanes per a fer front a l’ofensiva neoliberal que vivim i que, a conseqüència del COVID19, s’ha agreujat en els últims mesos. Pretén ser un fons cooperatiu que, en dues fases – una d’urgència i una altra d’estabilització – ajudi, d’una banda, l’accés als béns bàsics que ara ni tan sols estan assegurats; i, d’altra banda, acompanyi en la creació d’alternatives econòmiques.

En aquesta primera fase, es vol aconseguir 60.000€ per a fer front a les necessitats urgents que tenen els col·lectius i a la creació d’autonomia econòmica. A més, en aquesta primera fase, s’implementarà una assessoria jurídica per als qui sofreixen violència masclista, per a ajudar en la tramitació i recepció de subvencions i ajudes públiques i per a fer front a multes i càstigs (imposades amb criteris racistes en un gran percentatge).

BiziHotsa posa en valor la força de la solidaritat i el suport mutu, i és, per això, per la qual cosa impulsem una primera convocatòria de suport a 13 projectes que ja estan donant resposta, des del carrer i les bases, a la situació d’emergència que les institucions no estan atenent. Són iniciatives, projectes polítics, que estan aportant solucions directes i que requereixen de recursos per a la seva sostenibilitat: Dones amb veu, Koops34, Malen Etxea, Amuge, Firekutzen, Dones Mawra, Novisi, Xarxa de Solidaritat de Sant Fran, Chile lindo, Associació Afro, Dones en la diversitat, Ahizpatasuna, Agharas.

Més informació en: www.bizihotsa.eus
Pots fer la teva aportació en: bizihotsa.coop57.coop