Este 15 de septiembre empieza la votación popular de la quinta edición del Germinador Social. El pasado mas de julio se cerró el periodo de inscripciones de la quinta edición del Germinador Social, el concurso de innovación social para la transición energética.

Del total de 16 proyectos seleccionados para participar, 14 pertenecen a la categoría de Comunidades Energéticas, y 2 a la de Pobreza Energética. Os animamos a entrar a la web del Germinador Social y conocer los proyectos. Si tenéis dudas o los queréis hacer llegar vuestras ideas, podéis conectar directamente a través del apartado de comentarios que hay al final de la página de cada iniciativa: clica aquí para conocer los proyectos.

Avui comença la votació popular, oberta a tothom qui desitgi participar-hi. Els projectes més votats seran els guanyadors d’aquesta edició del Germinador Social, potenciant així el suport social territorial als projectes i el treball en xarxa a escala local. Cada persona pot votar tres projectes de Comunitats Energètiques i un de Pobresa Energètica. Hi ha temps per participar fins al 20 d’octubre, podeu votar en aquest enllaç

Com que només hi ha dos projectes a la categoria de Pobresa Energètica, s’ha fet una reestructuració dels premis. Així doncs, per a aquesta categoria hi haurà dos guardons, un valorat en 6.000 euros i l’altre en 5.000. Per a la categoria de Comunitats Energètiques, n’hi haurà quatre: un de 6.000, un de 5.000 i dos de 4.000 euros.

La dotació econòmica dels premis va a càrrec de Som Energia, que fa una aportació a fons perdut de 30.000 euros. Aquest import prové del fons d’educació i promoció d’activitat cooperativa. A més, tots els projectes guanyadors podran demanar un préstec a Coop57. En cas de concedir-se, tindran una reducció del 50% del cost financer associat durant els dos primers anys.

La publicació dels resultats de la votació i de les iniciatives guanyadores està prevista pel dia 2 de novembre mitjançant el web del Germinador Social i pels canals habituals de comunicació de Coop57, la Fundació Coop57 i Som Energia.

El Germinador Social es un concurso para estimular la creación de modelos sociales innovadores con el objetivo de promover nuevos agentes locales para la transición energética. Se creó para visibilizar las ideas solventes y a la vez creativas que se desarrollan dentro de las organizaciones y las personas que trabajan en la democratización del sector energético.